Pages

Friday, January 27, 2012

ΤΣΟΥΚΝΙΔΟΠΙΤΑ/PLACINTA CU URZICI

Αγαπημένη πίτα των παιδιών μου.
Placinta preferata a copiilor mei.

Μαμά,αύριο στο σχολείο ξέρεις....τσουκνιδόπιτα!Και βάλε κάνα δυο κομμάτια παραπάνω για τους φίλους μου.
Mami,maine la scoala stii...placinta cu urzici!Si pune mai multe bucati si pt prietenii mei.
Χρειαζόμαστε:
φύλλο σφολιάτας όπως εδώ
1 κιλό φιλαράκια τσουκνίδας
μισό κιλό σπανάκι
2 ματσάκια κρεμμυδάκια
1 ματσάκι άνηθο και μαϊντανό
300γ φέτα
1 αυγό
Ψιλοκόβουμε τα κρεμμυδάκια και τα τσιγαρίζουμε σε χαμηλή φωτιά για να μαλακώσουν.Προσθέτουμε τις τσουκνίδες και το σπανάκι,αλάτι,λίγο πιπέρι.Ανακατεύουμε να μαλακώσουν και βγάζουμε από την φωτιά.Προσθέτουμε το ψιλοκομμένο άνηθο και μαϊντανό,το αυγό και το τυρί ,τριμμένο με το χέρι.Δοκιμάζουμε από αλάτι και αρχίζουμε να φτιάχνουμε τη πίτα.Μοιράζουμε το φύλλο σε κομματάκια και τα ανοίγουμε πολύ λεπτά.Με ένα πινέλο απλώνουμε ελαιόλαδο η βούτυρο λιωμένο πάνω στο φύλλο.Παίρνουμε από το μείγμα τσουκνίδας και απλώνουμε στο φύλλο.Γυρίζουμε το φύλλο σε ρολό και σε βουτυρωμένο ταψί βάζουμε τα ρολά γύρω γύρω ώσπου να γεμίζουμε το ταψί.Λαδώνουμε από πάνω τη πίτα με το πινέλο.Αλείφουμε με αυγό και ρίχνουμε λίγο σουσάμι.Ψήνουμε στους 200 βαθμούς ώσπου να  ροδίσει.
Avem nevoie de:
foaie de placinta ca aici
1 kg frunze de urzici
1/2kg spanac
2 legaturi de ceapa verde
o legatura de marar si patrunjel
un ou
300g branza feta
Taiem marunt ceapa si o punem la calit la foc mic ca sa se moaie.Adaugam si urzicile,spanacul,un pic de sare si piper.Amestecam sa se moaie si dam jos de pe foc.Adaugam patrunjelul si mararul taiate marunt,branza faramitata si oul.Amestecam bine si incercam de sare.Foaia de placinta o taiem in bucati mici si le intindem foarte subtiri.Ungem fiecare foaie cu ulei de masline sau unt topit si punem din umplutura.Rulam fiecare foaie si punem in tava ,unsa,de jur imprejur pana cand se umple tava.Ungem placinta cu unt,ou batut si aruncam pe deasupra un pic de susan.Coacem la 200C pana se rumeneste.





7 comments:

LUNCA ANA MARIA said...

BUNĂ,CU ASTA M-AI NIMERIT !!!

Lori's kitchen said...

Buna,Ana Maria!Ma bucur sa te cunosc!Iti place si tie?Si noua muuult!Te pup!

Adela Zilahi said...

Na placinta cu urzici nu am papat doar ciorba de urzici si mi-a placut, are un gust puternic de fier! Te asteapta un premiu la mine! pup!

Nely said...

Buna! Imi place blogul tau, imi plac retetele tale, dar cel mai mult imi plac cele doua printese de pe Facebook-ul tau! Pupici!

Lori's kitchen said...

Adela,multumesc frumos pt premiu.O sa il postez si voi raspunde la intrebari.Si sa stii ca e chiar buna placinta.Daca am invatat ceva aici(in Grecia),acesta este sa fac renumitele lor placinti.Au tot felul de umpluturi,dar cele cu plante genul spanac,urzici si multe ierburi,de care sa fiu sincera,nici nu am stiut ca sunt comestibile,au un loc de frunte in meniul bucatareselor elene.Te pup!

Lori's kitchen said...

Buna,Nely!Multumesc de cuvintele frumoase.Adevarul este ca micutul meu blog nu e nici pe departe atat de reusit pe cat este al tau si al multor fete ce admir pe cale virtuala.De fapt scriu si pun retete cand gasesc un pic de timp.Vezi,"frumoasele" mele de pe face si multe altele imi ocupa mult timp.Dar,avand prietenii din Ro si prietenii de aici,am gasit o cale de mijloc sa nu mai dau retete prin telefon.Si ,bineinteles,multumesc de complimentul la adresa fetitelor mele.Te pup si ma bucur de cunostinta!

Nely said...

Premii frumoase te asteapta pe blogul meu. Am vazut pozele cu printesele tale pe facebook ....sunt tare dragute, cand le privesti uiti de orice suparare. Va pup si o seara minunata!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...